9.12.15

PLANLÆGGEREN

// METTE //

Jeg er planlæggeren.

Den, der altid laver lister. Den, der løser opgaven hurtigst muligt, så den kan krydses af listen, og man er tættere på den overordnede deadline. 

Inden december havde ramt os, havde jeg købt stort set alle julegaver. Lige nu mangler jeg én. Og den nager mig. Den skal købes med det vuns. For så er jeg helt færdig. Så kan man slappe af - på den front. 

Faktisk har jeg købt værtindegaverne både til jule- og nytårsaften også. Jeg luftede min gerning på arbejdet, og min lille stikprøve har vist, at jeg er meget unormal. Meget, meget. Når det kommer til lige det med planlægning altså. 

Åh, men sådan er det jo bare. Jeg har listerne i hovedet, på papir, på telefonen, på computeren. Så de kan krydses af. Bliver de slettet, ville jeg uden tvivl blive noget befippet (det har måske også noget at gøre med min lidt dårlige hukommelse). 

Sjovt nok er jeg ikke den, der booker flybilletter og hotel, når vi rejser. Det er Nin. På det område følger jeg bare trop. Hun er rejse-pro. 

Men jo. Det er utroligt praktisk at være en liste-laver og en planlægningsnørd. Men laves noget om i planen, bliver man også lidt lammet. Bare i et par sekunder. Planen skal jo lige justeres i hovedet, ikke? 



(Billedet er totalt irrelevant, men det er én af de julegaver, jeg har købt. Til min søde niece. Den sjoveste og fineste gave i bunken, uden tvivl.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar