3.11.15

DEN STORE BAGEDYST // DEN BEDSTE BANANKAGE

// METTE //


Bogstav: D

Jeg har mildest talt været ekstremt vild med Den Store Bagedyst. Sammen med enhver anden dansker. Jeg ved ikke helt, hvordan det er sket, men det ser ud til, at næsten alle danskere har været opslugt. Og vi snakker altså ikke X Factor og Blackmann og store scener her. Vi snakker et telt med nogle amatørbagere og tre udfordringer. Noget der ender i én, der bliver mesterbager, og én der ryger ud. Det lyder så sindssygt enkelt og på grænsen til kedeligt. Men det er det bare ikke! De har klippet det anderledes i år, så der er kommet mere af deltagernes personlighed med, og det virker super godt. Og så er der bare noget med den time dér, hvor verden står lidt stille, og det hele kun handler om, hvorvidt cremen er skilt, om den har sat sig, eller om marcipanen ikke har buler. 

Men nu er det jo desværre forbi. Heldigvis kan man gense afsnittene på DR lidt endnu, og jeg må jo indrømme, at jeg har set hvert afsnit 3-4 gange. Det er min guilty pleasure! 

Nu ved vi, hvem der vandt, og det var også rigtig fint, men ih, kunne også have undt Micki det. Han var sød. Grineren. Sig selv. Og så lavede han gode kager! 

Nu til verdens bedste banankage. 

Jeg er på ingen måde et haj i et køkken. Hverken en mad-haj eller bager-haj. Dog kan jeg lave min mors banankage, og den er skide god, sumpet og ja. Nem. 
Her får I opskriften: 

Til ca. 20 stykker: 

Indhold: 
225 g. margarine
460 g. sukker
4 æg
5 bananer
50 g. havregryn
1 1/4 dl. kærnemælk
1/2 tsk. salt
2 tsk. natron
2 tsk. bagepulver
2 tsk. vaniljesukker
375 g. mel

Fremgangsmåde: 
Sukker og blød margarine piskes sammen.
1 æg af gangen piskes i.
Mos bananerne og tag dem i ovenstående masse. 
Tilføj kærnemælk. 
Bland mel, natron og andre tørre ingredienser for sig. 
Bland alt sammen. 
Tag i en stor bradepande og bag midt i ovnen i 35 minutter. 


(Jeg har desværre ikke et efterbillede. Må have haft for travlt med at spise kagen. Ups!)

1 kommentar:

  1. Haha! Det er fedt at du ikke har et efterbillede! ;) Men det ER altså også verdens bedste banankage! :) Det var også den jeg bagte, da du blev færdig :) <3
    Savner Den Store Bagedyst!!! :D VRÆÆL

    SvarSlet